×

CONDITII DE REZERVARE                                                    

Va rugam sa cititi acest document inainte de a finaliza rezervarea, deoarece va va furniza informatii importante atat despre rezervare cat si despre inchirierea dumneavoastra, inclusiv ce documente sa aveti la dumneavoastra atunci cand preluati vehiculul, precum si responsabilitatile dumneavoastra.

De asemenea, va rugam sa cititi Conditiile Generale de Inchiriere (“Conditiile Generale”), Conditiile Specifice Locale (“Conditiile Specifice Locale”) si Contractul de Inchiriere. Contractul dumneavoastra de Inchiriere este intocmit in conformitate cu Conditiile Generale si Conditiile Specifice Locale si va va fi inmanat in momentul cand preluati vehiculul.

Este obligatoriu sa cititi cu atentie Contractul de Inchiriere pe care il veti primi la momentul preluarii vehiculului, deoarece fie poate contine termeni si conditii suplimentari, specifici locatiei, fie poate contine diferente fata de Conditiile Generale furnizate in timpul procesului de rezervare. Va rugam sa acordati o atentie deosebita la sectiunile despre ‘Accidente, Furt, Daune’ si ‘Asigurari’.

Este important pentru AMA Rent A Car ca dumneavoastra sa va bucurati de o experienta deosebita de inchiriere si sa aveti toate informatiile necesare. Veti dedica putin timp acum, dar puteti economisi timp in viitor.

  1. Crearea unei rezervari

O rezervare va permite sa optati pentru un vehicul si, eventual, optiuni suplimentare, cu preluare la o anumita ora, data si locatie si pentru perioada de inchiriere convenita. Este obligatoriu sa indepliniti conditiile AMA Rent A Car pentru inchiriere. Trebuie sa va exprimati acordul si sa semnati Contractul de Inchiriere.

!

Contractul de Inchiriere este guvernat de legile din tara de unde preluati vehiculul si este incheiat intre dumneavoastra si furnizorul de servicii de inchirieri auto, la momentul preluarii vehiculului, daca indepliniti toate conditiile pentru inchiriere. Rezervarea NU ESTE un Contract de Inchiriere.

Daca efectuati o rezervare, acceptati sa vi se furnizeze electronic o copie a acestor Conditii de rezervare, a

Conditiilor Generale si a Conditiilor Specifice Locale, la adresa de e-mail pe care ne-ati furnizat-o.

  1. Rezervari de tipul ‘platiti acum’ si ‘platiti la locatie’

In cazul rezervarilor de tipul ‘platiti acum’, veti plati vehiculul pentru perioada de inchiriere si produsele si serviciile aditionale la momentul crearii rezervarii. Nu toate produsele si serviciile aditionale pot fi platite in avans. Produsele si serviciile aditionale care nu pot fi platite in avans,indiferent daca pot fi sau nu rezervate in avans, vor fi desemnate ca fiind ‘cu plata la locatie’ si se vor aplica conditiile ‘platii la locatie’.

!

Trebuie sa platiti o taxa de anulare, daca anulati rezervarea sau daca va anulam rezervarea pentru ca nu ati indeplinit conditiile pentru inchiriere.

Trebuie sa platiti o taxa de neprezentare daca nu ati anulat rezervarea si nu v-ati prezentat la locul de preluare. Taxa de neprezentare poate fi egala cu pretul intreg al rezervarii dumneavoastra.

Va rugam sa consultati sectiunea ‘Anulari’ pentru detalii.

  1. Modificarea rezervarii – pentru toate tipurile de rezervari

Va puteti modifica rezervarea oricand, inainte de ziua in care trebuie sa preluati vehiculul, sunand la Departamentul de Rezervari sau gestionandu-va rezervarea online (daca acest serviciu este disponibil). Va puteti modifica rezervarea in ziua preluarii, dar trebuie sa luati legatura cu Departamentul de Rezervari.

Va vom trimite un e-mail de confirmare cu modificarea rezervarii, cu detaliile noii rezervari si noua suma platita sau de plata, la adresa de e-mail furnizata de dumneavoastra.

!

Toate solicitarile de modificare vor fi supuse disponibilitatii si pot avea drept rezultat o schimbare a pretului, deoarece rezervarea modificata va fi efectuata la preturile disponibile la data modificarii. Daca suma pe care trebuie sa o ‘Platiti acum’ la sfarsitul rezervarii este:

•        Mai mare decat suma pe care ne-ati platit-o, trebuie sa platiti diferenta

•        Mai mica decat suma pe care ne-ati platit-o, atunci nu va fi acordata nicio rambursare. Insa, daca doriti sa achizitionati optiuni suplimentare atunci cand preluati vehiculul, puteti folosi diferenta pentru a acoperi costul acestor optiuni suplimentare.

Efectuarea modificarilor nu se taxeaza. Insa, daca modificarea are acelasi efect ca o anulare, va poate fi aplicata o taxa de anulare. Este posibil sa primiti banii inapoi, daca ati efectuat o noua rezervare. Va rugam sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii pentru mai multe informatii.

  1. Anulari – Toate tipurile de rezervari

Va puteti anula rezervarea oricand, inainte de ziua in care trebuie sa preluati vehiculul, sunand la Departamentul de Rezervari sau sa va administrati singur rezervarea online (daca acest serviciu este disponibil).

!

In functie de data anularii, vi se poate aplica fie o taxa de anulare, fie o taxa de neprezentare. Taxa este calculata luand in calcul tipul rezervarii, cu cat timp inainte ati solicitat anularea si locatia de unde trebuia sa preluati vehiculul.

CONTACTATI-NE: Trebuie sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii pentru a solicita o rambursare. Poate dura pana la 14 zile pana cand emitentul cardului dumneavoastra sa proceseze o rambursare. Nu suntem raspunzatori pentru durata procesarii rambursarii de catre compania care administreaza cardul dumneavoastra.

  1. Pretul

Pretul de inchiriere al vehiculului este calculat in functie de data si ora solicitata pentru preluare si returnare, locatia inchirierii, perioada de timp pentru care inchiriati, tipul de vehicul solicitat.

Pretul produselor si serviciilor aditionale – de exemplu: scaune pentru copii, sofer(i) aditional(i), taxe de livrare, dispozitive GPS, produse suplimentare pentru protectie, etc. – sunt calculate in functie de data si ora solicitata pentru preluare si returnare si locatia de unde veti prelua vehiculul.

!

Daca nu se mentioneaza altceva, pretul include toate costurile pe care trebuie sa le platiti – de exemplu, impozit pe vehicul, taxe locale, si orice suprataxa pentru locatie.

In unele locatii – de obicei aeroporturi, gari si unele locatii din centrul oraselor – se va aplica o suprataxa pentru locatie, deoarece costa mai mult sa functionam acolo.Aceasta va fi inclusa in pretul platit de dumneavoastra, dar poate fi afisat ca articol separat in contractul sau chitanta de inchiriere.

.

  1. Cerinte pentru inchiriere

Numarul de rezervare

Trebuie sa aveti la dumneavoastra numarul de rezervare sau e-mailul de confirmare a rezervarii. Acest lucru va ajuta agentii din biroul respectiv sa va gaseasca datele, astfel incat sa puteti pleca la drum cat mai repede posibil.

Permis de conducere

!

Putem refuza sa permitem unui sofer sa conduca vehiculul, daca acesta (i) nu detine un permis de conducere, valabil pentru intreaga perioada de inchiriere, in tara unde va fi efectuata inchirierea, (ii) nu a prezentat un permis de conducere international sau o traducere oficiala a permisului de conducere (daca acest lucru este permis conform legislatiei din tara respectiva), (iii) nu a detinut permisul de conducere pentru perioada minima ceruta de locatia de inchiriere, (iv) are condamnari penale legate de condus, sau (v) nu intruneste verificarile noastre de siguranta sau financiare.

Va rugam sa cititi Conditiile Specifice Locale – Permisul de conducere si cerintele de identitate

sau sa sunati la Departamentul Rezervari pentru mai multe informatii.

Soferii trebuie sa prezinte un permis de conducere international sau o traducere autorizata in limba tarii unde se realizeaza inchirierea (numai daca acest lucru este permis de legislatia din tara respectiva), in urmatoarele situatii:

  • Permisul de conducere a fost emis in Europa, iar dumneavoastra inchiriati masina intr-o tara din afara Europei;
  • Permisul de conducere a fost emis intr-o tara non-europeana, iar dumneavoastra inchiriati o masina in afara acelei tari;
  • Permisul de conducere a fost emis intr-un alfabet diferit de cel latin, cum ar fi arab, chinezesc, grec, rus, ebraic sau japonez (sau in alte limbi similare, care nu utilizeaza alfabetul latin).

Soferii sunt obligati sa verifice care sunt cerintele legale din tara in care intentioneaza sa conduca vehiculul.

Soferii trebuie sa prezinte permisele de conducere anterioare sau o scrisoare de la autoritatea care emite permise de conducere, in care sa se mentioneze ca detin permisul de cel putin o perioada echivalenta cu perioada minima acceptata de furnizorul de servicii de inchiriere auto, daca pe actualul permis de conducere nu este stipulata vechimea in conducere.

Dovada identitatii, documentul de identitate cu fotografie si dovada adresei

Va rugam sa tineti cont de faptul ca nu toate locatiile accepta permisul de conducere ca forma valida de dovedire a identitatii sau a adresei. Drept urmare, persoana care inchiriaza vehiculul trebuie sa prezinte o dovada a identitatii, ex. un pasaport actual valabil sau un document de identitate valabil. Documentul cu fotografie trebuie sa fie identificabil. Persoana care inchiriaza vehiculul trebuie sa faca dovada adresei de domiciliu.Ca dovezi acceptate pot fi o factura recenta de utilitati sau un extras de cont care sa dovedeasca adresa.

Soferii trebuie sa se asigure ca in contractul de inchiriere se mentioneaza adresa lor postala personala.

Metode de plata

Acceptam, in general, carduri bancare emise de American Express (excluzand carduri Travellers Cheque), Diners, Visa si MasterCard (excluzand cardurile preplatite). Pentru mai multe informatii, va rugam sa cititi Conditiile Specifice Locale – Sectiunea Plati sau sa sunati la Departamentul Rezervari.

!

Trebuie sa aduceti cardul de plata folosit la efectuarea rezervarii, deoarece acesta a fost utilizat ca forma de a va verifica identitatea, pentru a ne asigura ca vehiculul este acordat persoanei care a efectuat rezervarea. Pentru anumite vehicule de mare valoare, trebuie sa prezentati doua carduri de plata pe numele persoanei care a efectuat rezervarea, si care trebuie sa fie soferul principal. Va rugam sa cititi e- mailul de confirmare al rezervarii, sau sa sunati la Departamentul Rezervari.

Numele inscris pe cardul de plata trebuie sa fie acelasi cu numele inscris pe permisul de conducere al soferului principal.

Daca nu aveti la dumneavoastra cardul de plata folosit pentru a efectua rezervarea, avem dreptul sa va anulam rezervarea si sa retinem o suma din cardul de plata inscris in baza de date, pentru daune suferite de noi (in masura permisa de lege). Personalul de la biroul de inchiriere va poate efectua o inchiriere, daca doreste, si daca are un alt vehicul disponibil, daca dumneavoastra intruniti toate cerintele de inchiriere si verificarile de siguranta, dar va trebui sa platiti preturile valabile la rezervarile de tipul ‘platiti la locatie’ pentru ziua aceea, deoarece va fi considerata ca o inchiriere noua.

Autorizari prealabile si garantii:

Inainte ca locatia de inchiriere sa va permita sa inchiriati un vehicul, aceasta va retine o autorizare prealabila sau o garantie. Trebuie sa folositi un card de plata aprobat, care sa fie emis pe numele dumneavoastra si care sa aiba suficiente fonduri disponibile.

!

Ce este o autorizare prealabila sau o garantie?

O autorizare prealabila blocheaza o anumita suma de bani in contul dumneavoastra. Dupa ce a avut loc o autorizare prealabila, nu veti mai putea folosi acei bani pentru alte scopuri, pana cand veti plati inchirierea, iar compania care v-a emis cardul elibereaza autorizarea prealabila. Cat timp se afla in vigoare autorizarea prealabila, suma apare ca fiind retrasa din contul dumneavoastra, insa nu este cazul; banii sunt ‘retinuti in asteptare’ pana cand este efectuata o plata finala.

Pe de alta parte, in situatia in care vi se solicita o garantie, se vor transfera banii din contul dumneavoastra. Atunci cand este retinuta o garantie, valoarea garantiei va fi aceeasi ca valoarea autorizarii prealabile.

Suma este fixa sau calculata pe baza (a) pretului estimat al vehiculului de inchiriat, (b) vaianta a. plus pretul total estimat pentru toate produsele si serviciile aditionale pe care le-ati solicitat, (c) varianta b. plus o suma care sa permita plata combustibilului pe care l-ati putea folosi – in afara de cazul in care achizitionati Combustibil preplatit

(d) oricare dintee variantele a,b,c fara suma pe care locatia de inchiriere declara ca ati platit-o pentru inchiriere atunci cand ati efectuat rezervarea. Daca doriti mai multe detalii, va rugam sa sunati la Departamentul Rezervari.

La returnarea vehiculului, valoarea finala a platii va fi calculata si procesata folosind cardul de plata furnizat. Daca plata finala este mai mare decat garantia, biroul de inchiriere va va cere sa platiti diferenta. Daca plata finala este mai mica decat garantia – sau alegeti sa platiti folosind o metoda diferita – va trebui sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii pentru a obtine o rambursare.

Daca alegeti sa platiti printr-o metoda diferita, va rugam sa luati la cunostinta ca autorizarea prealabila de pe cardul original va ramane in vigoare pana cand este eliberata de catre compania care v-a emis cardul.

IMPORTANT! Nu biroul de inchiriere, ci compania care va administreaza cardul, este responsabila pentru eliberarea autorizarilor prealabile si procesarea rambursarilor aprobate, iar acest lucru poate dura pana la 14 zile.

Restrictii legate de varsta soferului

Exista restrictii de varsta – dar acestea variaza in functie de vehicul si de tara. Va rugam sa cititi Conditiile Specifice Locale – sectiunea Informatii legate de varsta sau sa sunati la Departamentul Rezervari.

!

Daca un sofer are sub varsta minima pentru a conduce clasa de vehicul rezervata, biroul de inchiriere va incerca sa va gaseasca un vehicul cu o restrictie de varsta mai mica. Soferii care au depasit o anumita varsta trebuie sa furnizeze documente suplimentare pentru a dovedi ca sunt apti si capabili sa conduca un vehicul. Soferii care au peste o anumita varsta sau sub o anumita varsta trebuie sa plateasca o taxa speciala. Daca un sofer are sub restrictia de varsta minima sau peste varsta maxima pentru toate vehiculele, acesta nu va putea conduce.

Comportament inacceptabil

Biroul de inchiriere poate refuza sa va inchirieze un vehicul daca dumneavoastra sau cineva din grupul dumneavoastra se comporta intr-un mod inacceptabil. De exemplu daca se considera ca unul dintre soferi se afla sub influenta alcoolului sau drogurilor ori dumneavoastra, sau cineva din grupul dumneavoastra, se comporta abuziv sau amenintator fata de clienti sau de echipa Avis.

  1. Verificari de siguranta

Atunci cand faceti o rezervare, va exprimati acordul pentru efectuarea de verificari de identitate,de siguranta, a permisului de conducere si financiare asupra dumneavoastra si asupra oricaror soferi suplimentari sau persoane care efectueaza plati in vederea inchirierii. Prelucrarea datelor cu caracter personal, pentru mai multe informatii.

!

Biroul de inchiriere poate refuza sa va inchirieze vehiculul, daca dumneavoastra sau persoana care efectueaza plata nu trece vreuna dintre aceste verificari, iar acest lucru ne determina sa credem ca dumneavoastra, persoana care efectueaza plata pentru vehicul, soferul sau soferii suplimentari transforma inchirierea intr-una considerata de risc inalt. Biroul de inchiriere poate refuza sa permita unui sofer sa conduca vehiculul, daca nu trece vreuna dintre verificari. Biroul de inchiriere poate, daca legea ii permite, sa refuze sa inchirieze vehiculul daca dumneavoastra sau o alta persoana care efectueaza plata datoreaza o suma acestuia sau unui alt grup de companii.

Daca vreuna dintre informatiile pe care le-ati furnizat se dovedeste a fi falsa sau incorecta, atunci se va considera ca ati incalcat contractul. Va trebui sa platiti toate costurile sau daunele suferite.

  1. Disponibilitate

Vehicule

Daca nu exista vehicule disponibile din grupa pe care ati rezervat-o, biroul de inchiriere va incerca sa va gaseasca un vehicul dintr-o grupa superioara, fara alte costuri suplimentare. Daca nu va pot gasi decat un vehicul dintr-o grupa inferioara, iar dumneavoastra acceptati sa inchiriati acest vehicul, vi se va retine doar valoarea acelui vehicul. Daca ati platit deja, veti avea dreptul la o rambursare a diferentei.

Daca ati rezervat un vehicul de marime mai mare, iar acesta este indisponibil, pentru a putea calatori, biroul de inchiriere va poate oferi mai multe vehicule sau va poate sugera sa folositi un mijloc de transport alternativ, pana cand poate obtine un vehicul din grupa solicitata de dumneavoastra.

Acest lucru se intampla foarte rar, dar daca nu este disponibil niciun vehicul, desigur ca veti avea dreptul la o rambursare totala a oricarei sume pe care ati platit-o deja.

Produse si servicii aditionale

Este putin probabil ca biroul de inchiriere sa nu aiba un produs pe care l-ati rezervat in avans. Daca totusi se intampla acest lucru, se va incerca obtinerea acestuia de la un alt birou de inchirieri. Daca acest lucru nu este posibil, biroul de inchirieri poate sa opteze pentru urmatoarele variante la alegere : va cumpara un produs nou pentru dumneavoastra, va va cere sa cumparati un produs la un pret rezonabil din alta parte si va va rambursa pretul platit sau va va rambursa costul produsului aditional rezervat.

CONTACTATI-NE: Va trebui sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii si sa le furnizati numarul rezervarii pentru a obtine o rambursare.

  1. Prelucrarea datelor cu caracter personal

Prin efectuarea unei rezervari, acceptati in mod explicit ca noi sa folosim si sa transferam informatiile dumneavoastra personale, in masura in care ne permite legea, dupa cum se mentioneaza in aceasta sectiune.

Vom folosi (sau procesa) datele cu caracter personal pentru a:

!

·     Solicita rezervarea serviciilor de inchiriere pentru dumneavoastra,

·     Efectua verificari relevante cu privire la identitate, siguranta, permis de conducere si financiare,

·     Mentine si imbunatati administrarea si gestionarea serviciilor noastre,

·     Va trimite informatii despre bunuri si servicii similare care credem ca v-ar interesa, daca legea ne permite sa facem acest lucru. Nu transmitem informatiile dumneavoastra personale la terte parti, pentru a le utiliza in scopuri de marketing care nu au legatura cu Ama Rent A Car. Puteti alege sa nu primiti astfel de informatii, in orice moment, contactand Departamentul de Relatii cu Clientii sau apasand butonul de dezabonare din e-mailul pe care l-ati primit.

  

Transferam datele cu caracter personal catre:

!

·     Autoritatile legale, cum ar fi Politia sau autoritatile locale sau primariile, daca noi consideram ca au dreptul sa afle informatiile, iar legea ne permite sa facem acest lucru sau pentru a verifica valabilitatea permisului dumneavoastra de conducere.

·     Terte parti, situate de obicei in tara de inchiriere, pentru a permite efectuarea de verificari privind identitatea, siguranta, permisul de conducere si situatia financiara si pentru a detecta si a preveni infractiunile,

·     Terte parti care actioneaza in numele nostru in administrarea plangerilor si colectarilor,

·     Terte parti care actioneaza in numele nostru in efectuarea de sondaje de opinie pe care le folosim pentru a imbunatati serviciile pe care vi le oferim.

Aveti dreptul legal de a accesa informatiile pe care le detinem despre dumneavoastra, iar daca ne puteti oferi justificarea necesara, puteti solicita ca datele dumneavoastra personale sa fie corectate, modificate, blocate sau sterse. Aveti dreptul sa cereti o explicatie pentru procesarea datelor, precum si drepturile suplimentare mentionate in legile aplicabile privind dreptul la intimitate, in masura in care acest lucru este necesar pentru a asigura procesarea corecta a datelor dumneavoastra. De asemenea, aveti dreptul legal de a obiecta fata de procesarea acestor informatii, din motive care pot fi argumentate si sunt legitime.

Pentru mai multe informatii va rugam sa consultati politica noastra de confidentialitate privind protectia datelor cu caracter personal, disponibila pe pagina noastra de Internet,.

CONTACTATI-NE: Pentru a accesa aceste informatii, va rugam sa contactati Departamentul de Relatii cu Clientii si sa solicitati detalii. Este posibil sa va solicitam sa platiti o taxa de acces, daca legea ne permite sa facem acest lucru.

ROMANIA

Rezervari

E-mail:contact@ama-rentacar.ro

Web Site: WWW.AMA-RENTACAR.RO

Sunati la Departamentul Rezervari, la 0040758557799                                                                          

Liniile sunt deschise de la 9am la 7pm, 7 zile pe saptamana.